חיפוש מושגים
שיתוף חברתי
מושגים
פסיכולוגיה אורבנית
העיר כביטוי חברתי ורעיוני. חקר מערכת היחסים בין האדם לשכנו ובין האדם לסביבתו. השאלה הנשאלת, כיצד ניתן לנווט את פיתוח העיר לפי צרכי האדם וכיצד ניתן "לעדכן" את העיר בהתאם להתפתחותו האישית של האדם
העיר כביטוי חברתי ורעיוני. חקר מערכת היחסים בין האדם לשכנו ובין האדם לסביבתו. השאלה הנשאלת, כיצד ניתן לנווט את פיתוח העיר לפי צרכי האדם וכיצד ניתן "לעדכן" את העיר בהתאם להתפתחותו האישית של האדם
תכנון עירוני
הקצאת שימושים, בעיקר שימושי קרקע, לצורך פיתוח ערים וקהילות עירוניות
הקצאת שימושים, בעיקר שימושי קרקע, לצורך פיתוח ערים וקהילות עירוניות
כלכלה אורבאנית
שימוש בכלים מתמטיים לניתוח תחומים עירוניים. החל ממשק כספי-מקומי ועד לטיפול בבעיות חברתיות
שימוש בכלים מתמטיים לניתוח תחומים עירוניים. החל ממשק כספי-מקומי ועד לטיפול בבעיות חברתיות
שוק
כלל הקונים והקונים הפוטנציאליים של מוצר המראים בו עניין כלשהו ואשר יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותו
כלל הקונים והקונים הפוטנציאליים של מוצר המראים בו עניין כלשהו ואשר יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותו
סוציולוגיה ופסיכולוגיה אורבאנית
לימוד האינטראקציות בין אנשים והבעיות החברתיות והאישיות הנוצרות בסביבה העירונית
לימוד האינטראקציות בין אנשים והבעיות החברתיות והאישיות הנוצרות בסביבה העירונית
שיווק
תהליך של יצירת לקוחות ושימורם. עוסק בניתוח, תכנון, יישום ושליטה על תכניות המיועדות ליצור, לבנות ולשמר יחסים ויחסי חליפין - לרווחת כל הצדדים - עם שווקי יעד מוגדרים למען השגת יעדי החברה ו/או הארגון
תהליך של יצירת לקוחות ושימורם. עוסק בניתוח, תכנון, יישום ושליטה על תכניות המיועדות ליצור, לבנות ולשמר יחסים ויחסי חליפין - לרווחת כל הצדדים - עם שווקי יעד מוגדרים למען השגת יעדי החברה ו/או הארגון
תמהיל השיווק
כולל את הפעולות הננקטות ע"י החברה במסגרת יישום האסטרטגיה השיווקית (מחיר, מוצר, קידום מכירות וצינורות הפצה).
כולל את הפעולות הננקטות ע"י החברה במסגרת יישום האסטרטגיה השיווקית (מחיר, מוצר, קידום מכירות וצינורות הפצה).
יתרון שיווקי (יחסי/מוחלט)
פער תחרותי לטובת יחידה כלכלית שמצליחה לזהות באופן מדויק יותר את צורכי ורצונות הלקוח או המייצרת מוצרים הנותנים סיפוק עדיף על פני מוצרים דומים באותו פלח שוק / על ידי קידום מכירות והפצה יעילים ואפקטיביים יותר.
פער תחרותי לטובת יחידה כלכלית שמצליחה לזהות באופן מדויק יותר את צורכי ורצונות הלקוח או המייצרת מוצרים הנותנים סיפוק עדיף על פני מוצרים דומים באותו פלח שוק / על ידי קידום מכירות והפצה יעילים ואפקטיביים יותר.
בידול
שיווק היתרונות היחסיים והמוחלטים על ידי ביסוס תמהיל השיווק על מערכת של משתנים בעלי משמעות היוצרים שוני בין המוצר של החברה למוצר המתחרה.
שיווק היתרונות היחסיים והמוחלטים על ידי ביסוס תמהיל השיווק על מערכת של משתנים בעלי משמעות היוצרים שוני בין המוצר של החברה למוצר המתחרה.
מיצוב Market Positioning
תפישת הלקוח לגבי המקום שמוצר תופס בפלח שוק מסוים .
תפישת הלקוח לגבי המקום שמוצר תופס בפלח שוק מסוים .
פרסום
הפיכת מוצר או שירות לידוע בקרב הציבור על מנת למוכרן ברווח
הפיכת מוצר או שירות לידוע בקרב הציבור על מנת למוכרן ברווח
פילוח שוק (פלח שוק)
תהליך שבו השוק מחולק לחלקים נפרדים של צרכנים המתנהגים באופן דומה או שהם בעלי צרכים דומים
תהליך שבו השוק מחולק לחלקים נפרדים של צרכנים המתנהגים באופן דומה או שהם בעלי צרכים דומים
עיר חיצונית
הביטוי הפיזי של העיר, בניינים, דרכים, תשתיות ומרקם טבעי
הביטוי הפיזי של העיר, בניינים, דרכים, תשתיות ומרקם טבעי
עיר פנימית
הביטוי התפישתי של תהליכים אנושיים, תרבותיים, מנטאליים ופסיכולוגיים
הביטוי התפישתי של תהליכים אנושיים, תרבותיים, מנטאליים ופסיכולוגיים
מותג
שם, סימן, סמל או עיצוב (או צירוף שלהם) המשמש לזיהוי מוצר או להבדלו ממוצרים מתחרים
שם, סימן, סמל או עיצוב (או צירוף שלהם) המשמש לזיהוי מוצר או להבדלו ממוצרים מתחרים
דימוי המותג
סך-כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים הנוגע לחברה, מוצר, קו מוצרים, או שירות
סך-כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים הנוגע לחברה, מוצר, קו מוצרים, או שירות
מיתוג ? Branding
תהליך שנוצר מותג חדש. במסגרת התהליך מפתחים את הסממנים החיצוניים של המותג, ומחליטים מה דימוי המותג הרצוי. לאחר מכן מנסים להחדיר את המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעי פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות
תהליך שנוצר מותג חדש. במסגרת התהליך מפתחים את הסממנים החיצוניים של המותג, ומחליטים מה דימוי המותג הרצוי. לאחר מכן מנסים להחדיר את המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעי פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות
מיתוג מחדש - Re-Branding
תהליך שמטרתו לשנות את המותג וערכי המותג של חברה, מוצר, או קו-מוצרים קיים
תהליך שמטרתו לשנות את המותג וערכי המותג של חברה, מוצר, או קו-מוצרים קיים
Greenwash
- (ניתן לתרגם ל"מכבסת מלים") הטעיית צרכנים בקשר לאיכויות סביבתיות של פעילות פירמה או בקשר למוצריה
- (ניתן לתרגם ל"מכבסת מלים") הטעיית צרכנים בקשר לאיכויות סביבתיות של פעילות פירמה או בקשר למוצריה
מיתוס "שלי לנצח"
תפישת הארגון לגבי המותג שלו, שאין לו צורך בניהול המותג על מנת לשמר את פלח השוק
תפישת הארגון לגבי המותג שלו, שאין לו צורך בניהול המותג על מנת לשמר את פלח השוק
מותג מטרייה
מותג המכסה מותגי משנה או מוצרים שונים הקרובים אליו ברמות שונות
מותג המכסה מותגי משנה או מוצרים שונים הקרובים אליו ברמות שונות
נכסי המותג - Brand Equity
ערך המותג בכללותו (מוניטין, פלח שוק, דימוי ועוד) במונחים של נכסי הפירמה
ערך המותג בכללותו (מוניטין, פלח שוק, דימוי ועוד) במונחים של נכסי הפירמה
מחזור חיי המותג
דומה למחזור חיי המוצר, מחזור חיי המותג מחולק ל: "הכנסה לשוק", "גידול", "בגרות" ו-"דעיכה". מחזור חיי המותג דורש שינויים בניהול השיווק בהתאם לכל שלב
דומה למחזור חיי המוצר, מחזור חיי המותג מחולק ל: "הכנסה לשוק", "גידול", "בגרות" ו-"דעיכה". מחזור חיי המותג דורש שינויים בניהול השיווק בהתאם לכל שלב
שיווק מקום - Place Marketing
שימוש מודע בכלי ובעקרונות הפרסום על מנת לתקשר דימויים חיוביים מסוימים של אתרים גיאוגרפיים מסוימים לקהלי יעד
שימוש מודע בכלי ובעקרונות הפרסום על מנת לתקשר דימויים חיוביים מסוימים של אתרים גיאוגרפיים מסוימים לקהלי יעד
קידום מקום - Place Promotion
הערכה מחדש והצגה מחדש של מקום על מנת ליצור ולשווק תדמית חדשה ועל מנת להגביר את יכולתו התחרותית במשיכה או בשימור משאבים
הערכה מחדש והצגה מחדש של מקום על מנת ליצור ולשווק תדמית חדשה ועל מנת להגביר את יכולתו התחרותית במשיכה או בשימור משאבים
שיווק שלילי של מקום - De-Marketing
ערים המואסות בדימוין או מבקשות להרוס את דימוין ועל כן משתמשות באמצעי התקשורת למטרה זו
ערים המואסות בדימוין או מבקשות להרוס את דימוין ועל כן משתמשות באמצעי התקשורת למטרה זו
מיתוג עיר -City Branding
תהליך המאפשר "למכור" עיר או את מוצריה ללקוחות חדשים, תוך שימור הלקוחות הקיימים
תהליך המאפשר "למכור" עיר או את מוצריה ללקוחות חדשים, תוך שימור הלקוחות הקיימים
תדמית הארגון - Corporate Image
זהות הארגון (או תפישת הארגון את עצמו) אשר הארגון מנסה לתקשר כלפי חוץ
זהות הארגון (או תפישת הארגון את עצמו) אשר הארגון מנסה לתקשר כלפי חוץ
תכנון אסטרטגי - Strategic Planning
תהליך שבו פירמה קובעת יעדים, דרכי פעולה וחלוקת משאבים לצורך השגת היעדים
תהליך שבו פירמה קובעת יעדים, דרכי פעולה וחלוקת משאבים לצורך השגת היעדים
תכנון אסטרטגיה שיווקית - Strategic Marketing Plan
תהליך שמוצבים יעדי שיווק והזדמנויות שיווקיות בהתאמה ליכולות ומשאבי החברה
תהליך שמוצבים יעדי שיווק והזדמנויות שיווקיות בהתאמה ליכולות ומשאבי החברה
ג'נטריפיקציה ? Gentrification
חידוש אזורים עירוניים לצורך עידוד הגירה של אוכלוסייה איכותית יותר לתוכם
חידוש אזורים עירוניים לצורך עידוד הגירה של אוכלוסייה איכותית יותר לתוכם
פרדוקס שיווק הערים
בעצם הרצת מסע פרסום יש משום הודאה בבעיה מסוימת הקיימת בדימוי העיר
בעצם הרצת מסע פרסום יש משום הודאה בבעיה מסוימת הקיימת בדימוי העיר
דימוי ערים
(1) - סך האמונות, האידיאלים והרושם שיש לאנשים כלפי מקום מסוים. (2) - סך המבנה הקוגניטיבי, הרגשי, הערכתי הכללי של יחידת התנהגות או נקודת מבט פנימית על עצמה ? על העולם סביבה".
(1) - סך האמונות, האידיאלים והרושם שיש לאנשים כלפי מקום מסוים. (2) - סך המבנה הקוגניטיבי, הרגשי, הערכתי הכללי של יחידת התנהגות או נקודת מבט פנימית על עצמה ? על העולם סביבה".
בידול תדמיתי
יצירת בידול באמצעות דימוי. הפיכת הדימוי ליתרון יחסי בתחרות (בדומה לבידול על פי מוצר או שירות).
יצירת בידול באמצעות דימוי. הפיכת הדימוי ליתרון יחסי בתחרות (בדומה לבידול על פי מוצר או שירות).
ניהול הדימוי ? Strategic Image Management
תחזוקה וקידום הדימוי לאורך זמן באמצעות כלי בקרה ופיקוח
תחזוקה וקידום הדימוי לאורך זמן באמצעות כלי בקרה ופיקוח
גלישה - Spillover
אפקט עקיף הנגרם כתוצאה מהוצאה ציבורית
אפקט עקיף הנגרם כתוצאה מהוצאה ציבורית
קובעי דימוי ? Image Determinants
מאפיינים ומדדים המעצבים וקובעים את הדימוי (הגורמים המשפיעים על הדימוי).
מאפיינים ומדדים המעצבים וקובעים את הדימוי (הגורמים המשפיעים על הדימוי).
צריכת הדימוי ? Image Consumption
האופן שבו מגיבים קהלי יעד לדימוי
האופן שבו מגיבים קהלי יעד לדימוי
תנאי סף משווה - Benchmark
הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים. האובייקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים. האובייקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
מדד יוקר מחייה/עלות המחייה ? Cost of Living Index
כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלותם של שירותים ומוצרים שונים. בין השירותים והמוצרים שעלותם מופיעה במדדים השונים: נסיעה בתחבורה ציבורית, שכירת דירה לא מרוהטת, עלות עיתון יומי ועלות כוס קפה
כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלותם של שירותים ומוצרים שונים. בין השירותים והמוצרים שעלותם מופיעה במדדים השונים: נסיעה בתחבורה ציבורית, שכירת דירה לא מרוהטת, עלות עיתון יומי ועלות כוס קפה
מגורים בהישג יד - Affordable Housing
יחידת מגורים שסך עלותה מתאים לקבוצות אוכלוסייה בעלי הכנסה מסוימת
יחידת מגורים שסך עלותה מתאים לקבוצות אוכלוסייה בעלי הכנסה מסוימת
פרדיגמה - Paradigm
תבנית מחשבה במסגרת של תחום מדעי או בהקשר אפיסטמולוגי דומה
תבנית מחשבה במסגרת של תחום מדעי או בהקשר אפיסטמולוגי דומה
ניהול סיכונים - Risk Management
תהליך של מציאת סיכונים, הערכת עוצמתם, תועדף הטיפול בהם על פי העוצמה, הגדרת שיטת הטיפול בהם וההשקעה הנדרשת לשיטת טיפול זו, ובקרה על ביצוע פעילויות הטיפול
תהליך של מציאת סיכונים, הערכת עוצמתם, תועדף הטיפול בהם על פי העוצמה, הגדרת שיטת הטיפול בהם וההשקעה הנדרשת לשיטת טיפול זו, ובקרה על ביצוע פעילויות הטיפול
הנחת אי- הוודאות ? Uncertainty Principle
רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות באופן מדויק
רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות באופן מדויק
מיתוג כלפי פנים - Inward Branding
ריכוז מאמצי שיווק ומיתוג כלפי תושבים של עיר המהווים למעשה לקוחות החברה או הארגון. לקוחות אלה אינם מהווים בהכרח קהלי יעד למוצרים ולשירותים שהחברה או הארגון מייצרים וממתגים כלפי חוץ
ריכוז מאמצי שיווק ומיתוג כלפי תושבים של עיר המהווים למעשה לקוחות החברה או הארגון. לקוחות אלה אינם מהווים בהכרח קהלי יעד למוצרים ולשירותים שהחברה או הארגון מייצרים וממתגים כלפי חוץ
אנטי מותג ? Anti- Brand
מותג הנוגד את תחום העיסוק של עצמו
מותג הנוגד את תחום העיסוק של עצמו
אסטרטגיה - Strategy
תכנית פעולה ארוכת טווח, מפורטת ושיטתית. תכנית זו קובעת את התנהגות המעורבים. אחת מאופני פירוט התוכנית האסטרטגית היא טקטיקה
תכנית פעולה ארוכת טווח, מפורטת ושיטתית. תכנית זו קובעת את התנהגות המעורבים. אחת מאופני פירוט התוכנית האסטרטגית היא טקטיקה
טקטיקה- Tactics
תכנית להשגת יעד ספציפי
תכנית להשגת יעד ספציפי
ניהול אסטרטגי של הדימוי- S.I.M.- Strategic Image Management
תכנית ארוכת טווח להשגת יעדים בעיצוב הדימוי
תכנית ארוכת טווח להשגת יעדים בעיצוב הדימוי
ניתוח אסטרטגי- Strategic Analysis
בחינת מאפייני המקום וסביבתו והאינטראקציה בין הסביבה למקום בזמן הווה ובעתיד
בחינת מאפייני המקום וסביבתו והאינטראקציה בין הסביבה למקום בזמן הווה ובעתיד
חזון ? Vision
ביטוי תפישתי של הצפוי להיות (אך אינו קיים כרגע).
ביטוי תפישתי של הצפוי להיות (אך אינו קיים כרגע).
אסטרטגיה שיווקית ? Marketing Strategy
אסטרטגיה שיווקית ? Marketing Strategy - גישה ניהולית היוצרת תכנית רחבת היקף לשיווק מוצר או שירות. בתוכנית זו משתמשים במושגים כלליים לצורך הגדרת דרכים להשגת יעדים ארוכי טווח.
אסטרטגיה שיווקית ? Marketing Strategy - גישה ניהולית היוצרת תכנית רחבת היקף לשיווק מוצר או שירות. בתוכנית זו משתמשים במושגים כלליים לצורך הגדרת דרכים להשגת יעדים ארוכי טווח.
תכנית שיווקית ? Marketing Plan
משימות מפורטות וספציפיות להפעלת כלי מחקר וטכניקות (תמהיל, מיתוג וכד') לצורך השגת יעדים (בידול, מיצוב וכד').
משימות מפורטות וספציפיות להפעלת כלי מחקר וטכניקות (תמהיל, מיתוג וכד') לצורך השגת יעדים (בידול, מיצוב וכד').
תקשורת שיווקית ? Marketing Communication - MARCOM
העברת מסרים ושימוש במדיות שונות לצורך תקשורת עם השוק. העברה זו מתבטאת בצורות רבות ומגוונות (פרסום, מיתוג, עיצוב גרפי, שיווק, אריזה, יחסי ציבור ועוד).
העברת מסרים ושימוש במדיות שונות לצורך תקשורת עם השוק. העברה זו מתבטאת בצורות רבות ומגוונות (פרסום, מיתוג, עיצוב גרפי, שיווק, אריזה, יחסי ציבור ועוד).
בעיה ? Problem
מקור קושי/מכשול בדרך להשגת יעד
מקור קושי/מכשול בדרך להשגת יעד
סימפטום ? Symptom
סימן המצביע על חריגה מנורמה
סימן המצביע על חריגה מנורמה
ניתוח (Analysis) S.W.O.T.
שיטת תכנון אסטרטגי הבוחנת חזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים, הן בסביבת הארגון ובתוכו המסייעים/מעכבים השגת יעדים
שיטת תכנון אסטרטגי הבוחנת חזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים, הן בסביבת הארגון ובתוכו המסייעים/מעכבים השגת יעדים
ניתוח (Analysis) P.E.S.T.
שיטה לניתוח אסטרטגי של סביבת הארגון (מאקרו). פוליטיקה, כלכלה, חברה, טכנולוגיה
שיטה לניתוח אסטרטגי של סביבת הארגון (מאקרו). פוליטיקה, כלכלה, חברה, טכנולוגיה
סריקת הסביבה- Environmental Scanning
תהליך של איסוף וניתוח מידע במטרה לשלבו בתהליכים אסטרטגיים וטקטיים
תהליך של איסוף וניתוח מידע במטרה לשלבו בתהליכים אסטרטגיים וטקטיים
שלד עירוני (אורבאני) ? Urban Structure
מערכת של צירים ראשיים ואזורים אשר על בסיסם מאורגנים מרקמי העיר
מערכת של צירים ראשיים ואזורים אשר על בסיסם מאורגנים מרקמי העיר
רקמה עירונית (אורבאנית) ? Urban Tissue
סביבה הקשורה בעיצוב אורבאני. הרקמות מורכבות ממבנים, חללים ופעילויות חברתיות בתבנית ואפיונים דומים וברורים.
סביבה הקשורה בעיצוב אורבאני. הרקמות מורכבות ממבנים, חללים ופעילויות חברתיות בתבנית ואפיונים דומים וברורים.
מרקם עירוני (אורבאני) ? Urban Fabric
ההיבט הפיזי של העיר (לא כולל תרבות, חברה, כלכלה ושימושים). ההיבט הפיזי מאפיין את הרקמה העירונית בתוך השלד העירוני
ההיבט הפיזי של העיר (לא כולל תרבות, חברה, כלכלה ושימושים). ההיבט הפיזי מאפיין את הרקמה העירונית בתוך השלד העירוני
פרסום - Advertising
הודעה פומבית מתוכננת הנקנית על ידי גורם מסוים במטרה לשכנע קהל יעד (קיים או פוטנציאלי) לרכוש או להשתמש במוצר או שירות של אותו גרום
הודעה פומבית מתוכננת הנקנית על ידי גורם מסוים במטרה לשכנע קהל יעד (קיים או פוטנציאלי) לרכוש או להשתמש במוצר או שירות של אותו גרום
מסע פרסום ? Advertising Campaign
תכנית פרסום בעלת יעדים מסוימים
תכנית פרסום בעלת יעדים מסוימים
פומבי (הפצה בקרב הציבור) ? Publicity
קידום מוצר או ארגון באמצעים ללא תשלום
קידום מוצר או ארגון באמצעים ללא תשלום
פורטל אינטרנטי ? Portal
אתר המתפקד כשער למקורות מידע אחרים באינטרנט
אתר המתפקד כשער למקורות מידע אחרים באינטרנט
תקשורת שיווקית ? Marketing Communication - MARCOM
העברת מסרים ושימוש במדיות שונות לצורך תקשורת עם השוק (פרסום, מיתוג, עיצוב גרפי, שיווק, אריזה, יחסי ציבור ועוד).
העברת מסרים ושימוש במדיות שונות לצורך תקשורת עם השוק (פרסום, מיתוג, עיצוב גרפי, שיווק, אריזה, יחסי ציבור ועוד).
יחסי ציבור ? Public Relations
מערכת היחסים בין גורם מסוים לבין קהלים שונים. הפעלת מאמצים לצורך השפעה על מערכת יחסים זו וקידומה באמצעות יצירת פומביות אוהדת (קידום ללא תשלום).
מערכת היחסים בין גורם מסוים לבין קהלים שונים. הפעלת מאמצים לצורך השפעה על מערכת יחסים זו וקידומה באמצעות יצירת פומביות אוהדת (קידום ללא תשלום).
קידום מכירות ? Sales Promotion
עידוד צרכנים לרכוש מוצרים ושירותים באמצעות תמריצים (מתנות, תחרות, קופונים, דוגמיות ועוד).
עידוד צרכנים לרכוש מוצרים ושירותים באמצעות תמריצים (מתנות, תחרות, קופונים, דוגמיות ועוד).
תמהיל קידום ? Promotion Mix
פרסום, מכירה אישית, פומבי (Publicity) ויחסי ציבור וקידום מכירות
פרסום, מכירה אישית, פומבי (Publicity) ויחסי ציבור וקידום מכירות
אמצעי פרסום המוניים - ATL advertising (Above the Line)
שימוש בתקשורת המונים לצורך קידום מוצר, שירות או מותג (פרסום חוצות, שלטים וכדומה)
שימוש בתקשורת המונים לצורך קידום מוצר, שירות או מותג (פרסום חוצות, שלטים וכדומה)
אמצעי פרסום אלטרנטיביים - BTL advertising (Below the Line)
שימוש בטכניקות אלטרנטיביות (שאינן תקשורת המונים) על מנת לקדם מוצר, שירות או מותג.
שימוש בטכניקות אלטרנטיביות (שאינן תקשורת המונים) על מנת לקדם מוצר, שירות או מותג.
שילוב אמצעי פרסום - TTL Advertising (Through the Line)
שילוב שתי השיטות (ATL, BTL) הן בפרסום והן בתכנים (מכוונות זו על זו).
שילוב שתי השיטות (ATL, BTL) הן בפרסום והן בתכנים (מכוונות זו על זו).
סיפורי מקום ? Spatial Stories
סיפור שמרכזו או מקום התרחשותו מזוהים עם מקום מסוים
סיפור שמרכזו או מקום התרחשותו מזוהים עם מקום מסוים
תמחור על פי הקלקה ? Pay Per Click (PPC)
מודל פרסום אינטרנטי בו המפרסם משלם עבור פרסומת רק כאשר נכנסים אליה (מקליקים עליה).
מודל פרסום אינטרנטי בו המפרסם משלם עבור פרסומת רק כאשר נכנסים אליה (מקליקים עליה).
שיווק באמצעות מנועי חיפוש ? Search Engine Marketing
שיטת שיווק אינטרנטית העושה שימוש בפילוחי משתמשים לצורך שיווק
שיטת שיווק אינטרנטית העושה שימוש בפילוחי משתמשים לצורך שיווק
מרכז לשירותים עירוניים באמצעות האינטרנט ? eCITY
אתר או פורטל אינטרנטי שהוא "כלבו" לכל המוצרים והשירותים העירוניים. באתר או בפורטל יכולים להתקיים מאגרי מידע, שירותים ומוצרים בכל תחומי החיים והעיסוק העירוניים
אתר או פורטל אינטרנטי שהוא "כלבו" לכל המוצרים והשירותים העירוניים. באתר או בפורטל יכולים להתקיים מאגרי מידע, שירותים ומוצרים בכל תחומי החיים והעיסוק העירוניים
ממשל מקוון - eGovernance ? eDemocracy
שיפור נגישות ואחריות שלטונית באמצעות האינטרנט. שיתוף תושבים בתהליכי קבלת החלטות
שיפור נגישות ואחריות שלטונית באמצעות האינטרנט. שיתוף תושבים בתהליכי קבלת החלטות
שירותים מקוונים - eService ? eAdministration
שיפור ערוצי שירות, שיווק מוצרים, תשלומים ופניות באמצעות האינטרנט
שיפור ערוצי שירות, שיווק מוצרים, תשלומים ופניות באמצעות האינטרנט
שירותים עסקיים מקוונים ? eBusiness
שיפור שירותי תפעול בתוך המנגנון וכלפי לקוחות (בניית שירותים על פי קהלי יעד).
שיפור שירותי תפעול בתוך המנגנון וכלפי לקוחות (בניית שירותים על פי קהלי יעד).
תשתית לשירותים מקוונים ? eFoundations
הקמת ויצירת תשתיות ומרכזי מידע אינטרנטי (אלחוטי, סלולארי ופיזי), שימוש בפורטל כבסיס לשירותים
הקמת ויצירת תשתיות ומרכזי מידע אינטרנטי (אלחוטי, סלולארי ופיזי), שימוש בפורטל כבסיס לשירותים
יעילות - Efficiency
בחינה תהליכית. האם התהליך נעשה בדרך נכונה ? האם ניתן לשפר את התהליך
בחינה תהליכית. האם התהליך נעשה בדרך נכונה ? האם ניתן לשפר את התהליך
אפקטיביות - Effectiveness
בחינה מכוונת מטרה. האם מבוצעות הפעולות המקדמות את המטרה
בחינה מכוונת מטרה. האם מבוצעות הפעולות המקדמות את המטרה
סקר - Survey
מדידה של תכונה באמצעות מדגם והכללת הממצאים לכלל האוכלוסייה/הקבוצה באמצעים סטטיסטיים
מדידה של תכונה באמצעות מדגם והכללת הממצאים לכלל האוכלוסייה/הקבוצה באמצעים סטטיסטיים
קבוצת מיקוד - Focus Group
שיטת מחקר איכותנית בה קבוצת אנשים (מייצגים או רנדומאליים) נשאלים אודות תפיסותיהם וחוויותיהם בהקשר למוצר, שירות, פרסומת, רעיון ועוד
שיטת מחקר איכותנית בה קבוצת אנשים (מייצגים או רנדומאליים) נשאלים אודות תפיסותיהם וחוויותיהם בהקשר למוצר, שירות, פרסומת, רעיון ועוד
סקר שאלות פתוחות - Open-Ended Questions
שאלות המזמינות את הנשאל להתבטא בשפתו שלו ובדרכו שלו על המחשבות והעובדות הידועות לו
שאלות המזמינות את הנשאל להתבטא בשפתו שלו ובדרכו שלו על המחשבות והעובדות הידועות לו
סקר שאלות סגורות - Closed-Ended Questions
לכל שאלה יש לבחור מתוך תשובות אפשריות. בדרך כלל זול יותר לביצוע, הנשאל יכול לענות "לא יודע" וניתן לבדוק תחומים רבים תוך בחירת קהלי יעד מגוונים
לכל שאלה יש לבחור מתוך תשובות אפשריות. בדרך כלל זול יותר לביצוע, הנשאל יכול לענות "לא יודע" וניתן לבדוק תחומים רבים תוך בחירת קהלי יעד מגוונים
קונספט - Concept
הקונספט הוא רעיון כללי או סמל המאגד בתוכו מאפיינים והגדרות הקשורים זה לזה
הקונספט הוא רעיון כללי או סמל המאגד בתוכו מאפיינים והגדרות הקשורים זה לזה
העיר היזמית ? The Entrepreneuring City
ביטוי לשינוי בתפקידי העיר ממארחת פסיבית של תפקודים כלכליים לשחקנית פעילה, תחרותית ואף אגרסיבית בחיפוש אחר פעילות כלכלית
ביטוי לשינוי בתפקידי העיר ממארחת פסיבית של תפקודים כלכליים לשחקנית פעילה, תחרותית ואף אגרסיבית בחיפוש אחר פעילות כלכלית
אופוזיציה פוליטית
פוליטיקאים מקבלים את ההחלטות בסופו של דבר. זו יכולה להיות החלטה טובה, אך הם רוצים את השינוי במהלך הקדנציה שלהם ? כאן ועכשיו , ולא בתהליך ארוך של 7 שנים
פוליטיקאים מקבלים את ההחלטות בסופו של דבר. זו יכולה להיות החלטה טובה, אך הם רוצים את השינוי במהלך הקדנציה שלהם ? כאן ועכשיו , ולא בתהליך ארוך של 7 שנים