|
(90) עמית, בחור מיוחד ורב כישורים לדעת כלל הסובבים אותו, מאוד אוהב להתראיין למקומות עבודה. הוא נהנה לשבת מול מראיינים שונים ומגוונים ולשנות התנהגותו בהתאם לסגנון הדיבור וההתנהלות שלהם מולו. ברובם המכריע של המקרים, עמית הצליח בראיונות העבודה אליהם ניגש
בסוף אחד הראיונות נדרש עמית להבחן בבחינה מסכמת. לאור נסיון העבר שלו והחומר עליו נדרש להבחן, לא היה לו צל של ספק כי הוא יצליח בבחינה זו. לתדהמתו הרבה, הוא קיבל בבחינה ציון נמוך ממה שציפה - על פי תיאורית הדיסוננס הקוגנטיבי, אילו מחשבות יגרמו לדורון לחוש טוב יותר? א. עלי לחשוב מחדש האם תחום עיסוק זה מתאים לי ב. יחסית לזמן שלמדתי, הציון לא כזה גרוע ג. עליי לבקש לגשת למבחן נוסף ד. עליי לנסות ולא לחשוב על מה שהתרחש
התשובה: יחסית לזמן שלמדתי, הציון לא כזה גרוע
דיסוננס קוגניטיבי: אומר דבר אחד ואני מתנהג אחרת, סתירה בין עמדה להתנהגות, מביאה למתח. עיוות מידע ורציונליזציה יפתרו את הדיסוננס. (הסתירה מביאה למתח שלא גורם למנוחה ולכן אני מעוות מידע אני נותן לדבר רציונליזציה)
אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק ולשאול שאלות
|