חיפוש מושגים
שיתוף חברתי
שיעורים אוסף מבחנים עמוד ראשי

לכל שאלה תשובה

בכדי לקדם תוכנת מחשב המשמשת להפחתת עלויות תפעול, נעשה שימוש ב
שיווק צרכני
איזה מהבאים הנו דוגמא לשימוש בשיווק ישיר?
שיווק טלפוני/ טלמרקטינג
איזה מההגדים הבאים הנו הנכון ביותר?
פרסום הנו טכניקה של תקשורת שיווקית
הציטוט "השיווק חשוב מכדי להותירו בידי מחלקת השיווק" מהווה דוגמא לתפיסה של
תכנון השיווק
קמפיין להפסקת עישון מטעם האגודה למלחמה בסרטן הנו דוגמא ל
שיווק רעיונות
מה מהבאים אינו מתקיים במערכת שיווק פשוטה
העברת סחורות משוקי הצרכנים לשוקי היצרנים
איזה מההגדים הבאים הנו הנכון ביותר
שיווק עוסק בניהול היחסים בין חברה לבין הלקוחות שלה ?
קמפיין לשיווק העיר חיפה הנו דוגמא ל
שיווק מקומות
איזה מהצרופים הבאים מגדיר את המושג 'ערך'
איכות, שירות ומחיר
כאשר הצרכנים רוכשים את המוצר בתדירות פוחתת זה דוגמא ל:
ביקוש בשפל
כאשר הצרכנים סולדים מהמוצר, זה דוגמא לא
ביקוש שלילי
מודעה בעיתון 'הארץ' הינה דוגמא ל
ערוץ תקשורת
איזה מהבאים הנו דוגמא לפרסום בפלטפורמת מודפסת?
מודעה במגזין
איזה מהבאים הינו דוגמא לשימוש בקידום מכירות
קופונים באינטרנט
איזה מהבאים הנו דוגמא לשימוש בשיווק באינטרנט?
יצירת דף אוהדים בפייסבוק
מחקר ופיתוח מוצרים מסייע בחליפין כיוון שהוא מקדם
יצירת ערך עבור הצד האחר
סלבריטאים יכולים לשמש להעברת מסר רגשי כיוון ש
הסיפור האישי שלהם מורכב וכולל בתוכו רגשות רבים
באיזה גישות פרסומיות נעשה שימוש בסרטון הפרסומת של בנק הדואר לרכישת מט"ח?
הפחדה + סלבריטאים + הומור
השימוש בסקס בפרסומות בעייתי במיוחד כאשר
לקהל היעד תפיסות שמרניות לגבי ייצוגי מין
איזה מהבאים איננו חסרון של פרסום משווה
טכניקות של פרסום משווה מדגישות את ההבדלים בין המתחרים
מדוע מפרסמים נמנעים מלהשתמש בהפחדה ברמות גבוהות
מעורר מנגנוני הגנה כגון הדחקה
השימוש בסקס בפרסומות יכול להיות אפקטיבי כאשר
המוצר קשור למיניות, באופן ישיר או עקיף
איזה מהבאים אינו מהווה חסרון לשימוש בסקס בפרסומות
שימוש בסקס בפרסומות גורם לעוררות
פרסום משווה יכול להתאים ל:
מתחרה קטן המעוניין להיצמד למתחרה המוביל
שימוש בהומור תורם לתחושה של השתייכות חברתית כיוון ש:
הומור הוא תלוי תרבות/ חברה
שימוש שאיננו-מחושב בהומור עלול לגרום
פגיעה ברגשות
פרסומת לגברים המציגה קבוצת חברים המשחקים יחד כדורעף, יכולה להיות דוגמא לפרסום המתמקד ב
השתייכות חברתית
תלונות מצד הצרכן הישראלי הינן חלק מ:
צורת הבעה ותקשורת בין הצרכן לארגון
פרסומת למוצרי מזון אשר במרכזה אמא מבשלת, עושה שימוש בצורך של נשים ב
דאגה למשפחה
שימוש בפרסום הפונה לנשים על ידי הדגשת נושא המשפחה נמצא ב
ירידה
בכדי לפרסם בגדי יוקרה לנשים, ניתן לעשות שימוש בצרכים של:
הכרה + פינוק
הפרסומת לסבון של חברת Old Spice מהווה דוגמא ל:
מוצר בו מגדר הרוכש שונה ממגדר המשתמש
בפרסום לגברים, הגדרת קבוצת הפנים באמצעות קבוצת החוץ משמעו
הגדרת זירה להשתייכות גברית באמצעות סימון מי שאיננו שייך
תכנים הנוגעים לתפקידי מגדר מסורתיים יכולים להימצא בפרסומות לנשים המדגישות צרכים של:
הכרה
שימוש בדימויים מיניים בפרסומות מהווה דוגמא ל:
תפקידי מין מסורתיים
בפרסומות למותגים בישראל הצרכן בוחן [לא בטוח]
את הקשר בין המותג לחברה הישראלית
פרסומת למכירת מוצרי טיפוח לגברים, סביר כי תעשה שימוש באסטרטגיה של
שיווק לגבר החדש
מה מהבאים מהווה צורך סמוי של נשים:
ביטחון
השילוב של הומור והפחדה נועד ל: [לא בטוח]
לשפר את הפענוח ולהגביר את האפקט
בפרסומות העושות שימוש בגישה של שימוש ברגשות, קיים דגש על [לא בטוח]
קישור המוצר עם ערכים רגשיים נבחרים
שאלה איזה מהבאים הנו דוגמא לשימוש ביחסי ציבור?
הזמנת עיתונאים לסקר ארוע מטעם החברה
השילוב של הומור והפחדה נועד ל [לא בטוח]
להפחית את השימוש במנגנוני הגנה בקרב הצופים
האפקט של שימוש בהומור בפרסום מסייע ל
יצירת פתיחות לקבלת המסר הפרסומי
מה נצפה לראות בסוף פרסומת העושה שימוש בגישה של הפחדה?
כלים להפחתת החרדה
בהתאם לניתוח מבני השוק, המתחרה בעל נתח השוק הגדול ביותר יחשב ל
מובילים
המטרה המרכזית של פילוח שווקים הינה?
לחלק שוק הטרוגני לקבוצות הומוגניות
ניתוח הדימוי של חברת המים המינרלים "בית השואבה" גילה כי הם כמעט ולא מוכרים בקרב הצרכנים הישראלים, וכי הדימויים הנפוצים הקשורים בחברה התייחסו לאיכות מים מעולה מחד, ולפרשיית שחיתות בהן היה מעורב מנכ"ל החברה מאידך. ניתן לומר כי הדימוי של חברת "בית השואבה" הנו:
דימוי חלש ומעורב
בהתאם לניתוח מבנה השוק, המתחרה בעל נתח השוק הגדול ביותר ייחשב ל
מובילים
בהתאם למודל הירארכיית ההשפעות, השלב של 'חיפוש מידע' בא לאחר
זיהוי הבעיה
ניתוח SWOT Analysis מאפשר לנו
למפות את מאפייני הסביבה הפנימית/ הסביבה החיצונית המיידית של הארגון
הערכה איכות המוצרים של מתחרה מסוים, נעשית כחלק מהטכניקה של
ניתוח אופי התחרות
הערכה איכות המוצרים של מתחרה מסוים, נעשית כחלק מהטכניקה של:
ניתוח אופי התחרות
מדוע אנו עורכים מחקר שיווקי
האסטרטגיה הפרסומית נגזרת ממאפייני סביבות השוק
הבחירה של תושב חיפה ללמוד באוניברסיטת חיפה בגלל הקרבה למקום מגוריו הנוכחי, יכולה להיות דוגמא ל:
תועלות הנובעות מחסכון
אירוח משלחת לוחמי סומו ע"י משרד התיירות הישראלי הנו דוגמא ל:
חקר צרכנים של השוק היפני ושימוש במובילי דעה רלוונטיים
בהתאם לניתוח מבנה השוק, מתחרה בסדר גודל קטן \ בינוני הפונה לפלח שוק ייחודי או מציע מוצר ייחודי יחשב ל?
שחקני נישה
איזה מהבאים אינו חלק מסביבות המחקר השיווקי
סביבת הפרסום
בחירה של סטודנט ללמוד באוניברסיטת חיפה התבסס על כך שמרבית חבריו כבר נרשמו לאוניברסיטת חיפה יכולה להיות דוגמא ל:
תועלות חוויתיות
בהתאם למודל הירארכית ההשפעות, השלב של 'החלטת קניה' בא לאחר:
הערכת חלופות
מה החסרון המרכזי של פילוח סוציו-דמוגרפי
הטכניקה לא מתייחסת לאשכולות (Bottom-up segmentation)
בהתאם לניתוח מבנה השוק, מתחרה בסדר גודל בינוני בעל השקעה צנועה בפרסום ומידת חדשנות מועטה ייחשב ל:
מעתיקים
בהתאם לניתוח מבנה השוק, מתחרה בסדר גודל בינוני-גדול, אשר משקיע הרבה בפיתוח מוצרים חדשים ובפעילות שיווקית ייחשב ל
מאתגרים
קמפיין של חברת סלולר בו המסר המרכזי הוא "מהירות הגלישה ברשת פלאפון גבוהה מרשתות אורנג' וסלקום", הינו דוגמא לפרסום
יותר טוב/ זול /נוח ממתחרה x .
שינוי עמדות בעקבות צפייה בפרסומת הינה דוגמא ל
אפקט
בפרסומת "הקרב על המילקי" השימוש בתשדיר טלוויזיה הינו דוגמא ל
ערוץ
כאשר חברה חותמת פרסום עם סלבריטאי עליהם להיזהר מפני
מעשים לא אתיים מצד הסלבריטאי אשר יפגעו בדימוי הארגון
קמפיין של חברת סלולאר כאשר המסר המרכזי הוא : " מהירות הגלישה ברשת פלאפון גבוהה מרשתות אורנג' וסלקום הינו דוגמא לפרסום משווה מסוג
יותר טוב יותר נוח /זול ממתחרה X .
מוצר חדש יכול להתאים ביותר ל
מתחרה קטן המעוניין להיצמד למתחרה המוביל.
מתחרה חדש אשר רוצה לפתח יתרון יחסי.
שעוני יוקרה
איזה מוצר השימוש בהומור לא מתאים לפרסומת שלו?
שעוני יוקרה
כיצד כדאי לסיים פרסומת שמאופיינת בהפחדה גבוהה?
דרכים חלופיות לבעיה
פרסום מאסיבי מאפיין מוצרים
חדשים, בעלי נתח שוק קטן, הפועלים בשוק תחרותי ובעלי רמת בידול נמוכה
היתרונות המרכזיים של פרסום בדפוס הם
מספק מידע רב תוך בניית עולם דימויים אטרקטיבי
היתרונות המרכזיים של פרסום באינטרנט הם
צרכנים מבלים יותר זמן באינטרנט ומבצעים יותר רכישות באינטרנט
בהתאם למשולש הרטורי, קמפיין של חברת אופנה המתמקדת בתחושות של אופנתיות ונחשקות, עושה שימוש ברובד של
פאתוס
מודעת פרסומת בעיתון של רשת המרכולים 'רמי לוי' מציגה את המחירים הנמוכים של הרשת ביחס למתחרים. פרסומת זאת יכולה להיות דוגמא לפרסום שמטרתו
לשדל
למצב את אוניברסיטת חיפה כמוסד השכלה גבוהה המושתת על מחקר חדשני, הינה דוגמא למטרה מסוג
מוניטין
בהתאם למודל מחזור חיי המוצר, קמפיין המתמקד ביידוע הצרכנים לגבי המוצר, אופייני לשלב ה:
הצגה (Introduction)
להגדיל את מספר הסטודנטים הלומדים לתארים מתקדמים באוניברסיטת חיפה, הינה דוגמא למטרה מסוג
פעולות
לקשר את אוניברסיטת חיפה עם ערכים של מצויינות, הינה דוגמא למטרה מסוג? [לא בטוח]
יחסים
איזה מהבאים מייצג את הסדר פעולות הנכון
מחקר שיווקי > הצבת מטרות ויעדים > גיבוש מסרים
הייתרנות המרכזים של פרסום בטלוויזיה הם: [לא בטוח]
פלטפורמה להעברת מסרים יצירתיים בעלי אפקטיביות גבוהה
בכדי שהיעדים יהיו אפקטיבים עליהם להיות
ממוקדים, מדידים וברי השגה
בהתאם למודל מחזור חיי המוצר, קמפיין המתמקד בהגברה חדה של צריכת המוצר, אופייני לשלב ה
צמיחה (Growth)
בהתאם למאמר, שכנוע רופאים להציע טיפול תרופתי לחולים הסובלים מחרדה חברתית הינה דוגמא לטקטיקה של: [לא בטוח]
הצגת תופעות חיים נורמטיביות כמחלות
קמפיין למניעת עישון שמדגיש את הסוגיה של תלות והתמכרות, מתאים במיוחד לפלח של:
צעירים
בכדי להשפיע על צעירים להימנע מעישון, עלינו לפתח קמפיין שיתמקד ב:
דוברים צעירים אשר יפנו לקהל 'בגובה העיניים'
בהתאם למאמר, שכנוע רופאים להציע טיפול תרופתי לחולים הסובלים מאוסטאופורוזיס (בריחת סידן) הינה דוגמא לטקטיקה של:
הצגת סיכון רפואי כמחלה
טיפול לא-הולם, בזבוז כספי המטופל ובזבוז משאבי מחקר וציבור, הינן דוגמאות ל:
ההשלכות של חרחור מחלות
תרופה לטיפול בהפרעות מצב רוח (כגון דיכאון) הינה דוגמא לטקטיקה של
הצגת תופעות חיים נורמטיביות כמחלות
בדיקה קפדנית של השפעות הקמפיין בקרב קהל היעד, הינו דוגמא לעיקרון של: [לא בטוח]
ניטור והערכה
בהתאם למאמר, בכדי להימנע מהתופעה של חרחור מחלות מומלץ [לא בטוח]
להימנע משימוש במידע רפואי אשר נסמך על מימון מסחרי
מחקר עדכני מצא כי קמפיינים לבטיחות בדרכים המראים תמונות קשות של פגיעה פיזית, עלולות לגרום להדחקה והתעלמות מהקמפיין בקרב נהגים צעירים. שימוש בתובנה זאת בתכנון קמפיין הינו דוגמא לעיקרון של:
קמפיין מבוסס-תיאוריה
תרופה למניעת יתר לחץ דם הינה דוגמא לטקטיקה של
הצגת סיכון רפואי כמחלה
קמפיינים שיווקים ל"גלולות היום שאחרי"מעוררים בעייתיות כיוון ש
הקמפיינים מעודדים שימוש בתרופות בשעה שיש דרכים טובות יותר לטפל בנושא.
פרסומת למוצרי מזון אשר במרכזה אמא מבשלת עושה שימוש בצורך של נשים ב:
דאגה למשפחה
מה מהבאים הנו יתרון של שימוש בפרסום סמוי בקולנוע, על פני פרסום סמוי בטלוויזיה
חיי מדף ארוכים
קמפיין זימבובה אשר מדגיש את קיומם של מפלי ויקטוריה, מהווה דוגמא לשימוש באסטרטגיה של
הצמדות למותגי תיירות
קמפיין תיירות של תיאלנד תחת הסלוגן "Amaazing thailand Alawys amazes you" יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
חווית התייר במרכז
קמפיין תיירות של צרפת המדגיש את חביבות התושבים כלפי מבקרים, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
גיחוך על הסטריואטיפ
קמפיין התיירות של טייוואן תחת הסלוגן Taiwan touches your heart, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
חווית התייר במרכז
תיאור מקומה של טנזיה על חופו של האוקינוס ההודי, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
התנתקות גיאוגרפית
שמפיין של מאלי מינואר 2013 אשר בוחר שלא להתייחס למלחמה המתחוללת במדינה, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
התעלמות
בהתאם למאמר מה הקושי המרכזי של מדינות אפריקה בהקשר של שיווק באינטרנט
העדר הבנה של חשיבות האינטרנט
קמפיין התיירות של קולומביה המציג את המזג החם של התושבים כ"לבבי מכניס אורחים" יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
שליחת מסר מנוגד
קמפיין התיירות של ישראל מדגיש כי המדינה בטוחה לביקור, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
שליחת מסר מנוגד
דגש מיוחד באתר האינטרנט של מוזמביק על תשתיות התחבורה והרפואה המתקדמות במדינה. יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
שליחת מסר מנוגד
קמפיין תיירות של ישראל בו רואים את מדונה מתייר בכותל, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
שימוש בסלבריטאים
קמפיין התיירות של אתיופיה תחת הסלוגן Months sunshine 13 מדגיש את ריבוי ימי השמש באתיופיה יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
הפיכת חסרון ליתרון
קמפיין של אוגנדה המדגיש את אורח החיים הפסטורלי והמסורתי באזורי הספר במדינה יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
הפיכת חסרון ליתרון
קמפיין תיירות של ישראל בו מופיע תמונה של ישו על צלב וכתוב הכיתוב "אנחנו מאמינים לנוצרים יותר בכל יום" יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
גיחוך על הסטריואטיפ
קמפיין תיירות של ישראל המדגיש כי המדינה בטוחה לביקור, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של
שליחת מסר מנוגד
מתן שם באנגלית למגדל דירות יוקרתי נעשה כיון ש
שימוש באנגלית משדר יוקרה, הצלחה ובינלאומיות
קמפיין טלוויזיה המתמקד בדיור מוגן לגיל הזהב הנו דוגמא ל
קמפין שיווק מקמות הממוקד בפלח שוק צר
קמפיין לשכונה חדשה בראש העין העונה לשם סביון הירוקה הינו דוגמא ל
אסטרטגית הצמדות גיאוגרפית
קמפיין לשכונה חדשה במודיעין המדגיש את המיקום המרכזי של העיר הינו דוגמא ל
אסטרטגית הצמדות גיאוגרפית
שינוי השם של המועצה האזורית עזתא אשר ממוקמת בסמוך לרצות עזה ל"מועצה האזורית שדות הנגב" הינו דוגמא ל:
אסטרטגית התנתקות גיאוגרפית
הקמפיין הפרסומי "חיפה עדיפה" אשר משווה בין חיפה לבין תל אביב הינו דוגמא ל
אסטרטגית תחרות גיאוגרפית
חסכון אנרגטי בעקבות מגורים בבית שנבנה בהתאם לתקני בנייה ירוקה יכולים להיות דוגמא ל
תועלות מוחשיות
השימוש בסלוגן "חמש דקות מרעננה" בפרסומת לפרויקט המגורים בהוד השרון הינה דוגמא ל
אסטרטגית הצמדות גיאוגרפית
השימוש בסלוגן "הכי קרוב לתל אביב" בפרסומת לפרויקט מגורים הינה דוגמא ל
אסטרטגית הצמדות גיאוגרפית
בחירה בשכונה "סביוני הצפון" בשל שיקולי סטטוס חברתי הינה דוגמא ל
תועלות שאינן מוחשיות
אריזת מוצרי חשמל תוצרת סין בקופסא עם צבעי הדגל האמריקאי הינה עדות ל
אמריקניזציה ברובד הטכנולוגי כלכלי
בחירה לגור בבני ברק מצד משפחה חרדית יכול להוות דוגמא ל
חשיבות אופי האוכלוסיה בשיווק מקומות
שכונה יכולה להוות דוגמא ל-Greenwash כאשר
המילה 'ירוק' מופיעה בשם השכונה, אך בפועל השכונה לא תואמת את התקנים לבנייה ירוקה
שימוש בשפה האנגלית בפרסומות למקומות הינה עדות ל
אמריקניזציה ברובד הלאומי
שימוש בשם "עיר ימים" בפרסומת לפרויקט מגורים בנתניה, הינה דוגמא ל
אסטרטגית התנתקות גיאוגרפית
מדוע לשכונות חדשות מוצמד התואר 'ירוק', במקום שימוש בשפה האנגלית
השינוי מייצג שינוי ערכי בחברה הישראלית
קמפיין של רואנדה תחת הסלוגן "שחר אפריקאי חדש" מהווה דוגמא לשימוש באסטרטגיה של
הכרה בדימוי השלילי
תיאור מיקומה של גמביה "רק 6 שעות מאירופה", מהווה דוגמא לשימוש באסטרטגיה של
התנתקות גיאוגרפית
תרבות, כלכלה ומאפייני התושבים הינם גורמים מרכזיים בהבנייה של (לא בטוח)
דימוי יעד תיירותי
קמפיין תיירות של שוויץ בו רואים שוויצרים גוזמים את הדשא באחו בקפדנות, יכול להיות דוגמא לאסטרטגיה של [לא בטוח]
הפיכת חסרון ליתרון
עבור המפרסמים, מה היתרון המרכזי של שימוש בתוכן שיווקי
העברת מסר שיווקי באופן בולט וזכיר
סצנה בתוכנית טלוויזיה המתרחשת בסלון ביתי, בו על הקיר תלויה כרזה עם לוגו של חברת פיצות, יכולה להיות דוגמא ל
הופעת המוצר
מה הפגיעה החמורה ביותר של הפרסום הסמוי במרחב הציבורי
הפיכת התקשורת ממרחב שיח חופשי למרחב צרכני הכפוף למסרים שיווקיים
התופעה של הפחתת תשומת הלב לפרסום (Advertising immunization) גורמת ל
הגברת השימוש בפרסום סמוי
הזמנת עיתונאי לארוחה במסעדה במטרה שיכתוב ביקורת הינה דוגמא ל
יחסי ציבור
סצנה בתוכנית טלוויזיה המתרחשת בפאב, המעוצב בצבעי אדום ושחור אשר מזוהים עם יצרן סיגריות מסוים יכול להיות דוגמא ל:
הופעת המוצר
סצנה בתוכנית טלוויזיה המתרחשת בסלון ביתי, בו אחת הדמויות מזמינה פיצות מחברה מסוימת בגלל שהבצק שלהם הכי דק יכול להיות דוגמא ל
שיחה אודות המוצר
מבין תוכניות "סגנון החיים" מהי הסוגה המובילה בשימוש בתוכן שיווקי
בישול
מדוע ערוצי טלוויזיה מעוניינים לשדר תוכניות "סגנון חיים" המבוססות על תוכן שיווקי
החברות המסחריות נושאות במרבית עלויות הההפקה
מה הייתרון המרכזי של שימוש משולב במספר רמות של פרסום סמוי
הגברת האפקטיביות על הצופים
סצנה בתוכנית טלוויזיה המתרחשת בסלון ביתי בו השחקנים אוכלים פיצה ועל השולחן מופע באופ ברור מגש קרטון עם לוגו של חברת הפיצות יכול להיות דוגמא ל
שימוש במוצר
סצנה בתוכנית טלוויזיה המתרחשת בפאב, בו אחת הדמויות מזמינה באופן מופגן בירה של יצרן ספציפי, יכולה להיות דוגמא ל:
שיחה אודות המוצר
תוכנית בישול אשר הופקה ביוזמת חברה למוצרי חשמל המתמחה במוצרים למטבח, יכולה להיות דוגמא לטקטיקה של
יצירת תוכניות
בהתאם לחוק הרשות השנייה, הסיבה העיקרית לפיה השימוש בפרסום סמוי אסור הינה
בפרסום סמוי אין הפרדה בין התוכנית לבין הפרסומת
תוכנית 'ריאלטי' בה המתמודדים מקבלים משימת נהיגת שטח בג'יפ, תוך מתן דגש על הנוחות הגבהה של הרכב, יכולה להיות דוגמא לטקטיקה של:
שיתופי פעולה מסחריים
בהקשר של האינטרנט, מה משמעות ההצהרה כי "המדיום הוא המסר?"
קמפיינים באינטרנט צריכים לאמץ את מאפייני התכנים באינטרנט
מודעת פרסומת באתר אינטרנט המציגה קובץ וידאו של מוצר/ שירות, הנה דוגמא ל:
באנרים
בכדי להגדיל את מספר הגולשים באתר האינטרנט של אוניברסיטת חיפה, מנהל האתר החליט לפרסם מודעות בתשלום באתרwww.google.co.il. מהלך זה מהווה דוגמא ל:
קידום ממומן במנועי חיפוש Ad-words